I přes již dnes běžné zákazy podomního prodeje a nabízení služeb v obcích a městech po celé České republice se počet nahlášených „potulných prodejců“ nijak zásadně nesnížil. Důvod je prostý – nerespektování zákazu a touha po rychlém výdělku.

Je ale nutno říci, že vývoj nastal v taktice prodejců. Dnes jsou schopni nejenom slepě navštěvovat domácnosti, ale díky nákupům databází si vytypovávat své budoucí zákazníky, především pak seniory. Dokonce je na návštěvu předem upozorní telefonátem. V tom oznámí návštěvu svého „technika“, který přijde zkontrolovat SIPO či vyúčtování. O změně dodavatele nepadne jediné slovo. Bohužel ani při samotné návštěvě se o tom leckdy obchodník (pokud jej takto lze ještě nazývat) nezmíní.

Důležité je vědět, že jakékoliv kontroly vyúčtování nikdy dodavatel neprovádí, a pokud by k nějakému řešení došlo, vždy jedná přes své zákaznické centrum. Dále pak po podpisu jakékoliv smlouvy lze od ní odstoupit a to až do doby 14 dnů před samotným připojením. V praxi tak lze i tři měsíce po podpisu dokumentu bez jakékoliv sankce smluvní vztah ukončit. Toto právo dala nedávná novela energetického zákona.

Pokud si nejste jisti, vždy se obraťte na infolinku svého dodavatele a tam se dozvíte vše důležité či napište nám a případný dotaz můžeme konzultovat.